Vad händer med min felanmälan?
Uppdaterad
Detta ska du göra om hyresgästen ringer in och inte har fått någon återkoppling på sin felanmälan efter en vecka:
- Kontrollera att det finns ett aktivt ärende
- Om det inte gör det skapa ett nytt
- Om det finns ett ärende läger du en notis under Beskrivning (åtgärd). Skriv att hyresgästen har hört av sig och vilket datum. Se bifogad bild nedan på ett exempel.

- Det sista du ska göra är att mejla till ansvarig Kvartersvärd om att hyresgästen har hört av sig. Skriv vilket objektsnummer det gäller samt vad ärendet gäller. Be Kvartersvärd återkoppla till hyresgästen.
- Vid en andra påminnelse skickar vi även till distriktschefen.
Hur ser hyresgästen återkopplingen på Mina sidor?
Be hyresgästen att logga in på Mina sidor -> Ärenden -> Pågående -> Längst ner till höger i ärendet finns en liten penna med texten "detaljer".
Där kan hyresgästen se vad kvartersvärden/teknikern har kommenterat.