Vad händer med min felanmälan?
Uppdaterad
Detta ska du göra om hyresgästen ringer in och inte har fått någon återkoppling på sin felanmälan efter en vecka:
- Kontrollera att det finns ett aktivt ärende
- Om det inte gör det skapa ett nytt
- Om det finns ett ärende läger du en notis under Beskrivning (åtgärd). Skriv att hyresgästen har hört av sig och vilket datum. Se bifogad bild nedan på ett exempel.
- Det sista du ska göra är att mejla till ansvarig Kvartersvärd om att hyresgästen har hört av sig och vilket ärende det gäller. Be Kvartersvärd återkoppla till hyresgästen
- Vid en andra påminnelse skickar vi även till distriktchefen
Hur ser hyresgästen återkopplingen på Mina sidor?
Be hyresgästen att logga in på Mina sidor -> Ärenden -> Pågående -> Längst ner till höger i ärendet finns en liten penna med texten "detaljer".
Där kan hyresgästen se vad kvartersvärden/teknikern har kommenterat.