Vad händer med min felanmälan?

Uppdaterad

Detta ska du göra om hyresgästen ringer in och inte har fått någon återkoppling på sin felanmälan efter en vecka:

  • Kontrollera att det finns ett aktivt ärende
  • Om det inte gör det skapa ett nytt
  • Om det finns ett ärende läger du en notis under Beskrivning (åtgärd). Skriv att hyresgästen har hört av sig och vilket datum. Se bifogad bild nedan på ett exempel.
  • Det sista du ska göra är att mejla till ansvarig Kvartersvärd om att hyresgästen har hört av sig och vilket ärende det gäller. Be Kvartersvärd återkoppla till hyresgästen
  • Vid en andra påminnelse skickar vi även till distriktchefen 


Hur ser hyresgästen återkopplingen på Mina sidor?

Be hyresgästen att logga in på Mina sidor -> Ärenden -> Pågående -> Längst ner till höger i ärendet finns en liten penna med texten "detaljer". 

Där kan hyresgästen se vad kvartersvärden/teknikern har kommenterat. 

warning Created with Sketch.